پست ملک

پست ملک

سامانه حرفه‌ای املاک
پست ملک

پست ملک

سامانه حرفه‌ای املاک

خرید خانه در اصفهان

عواملی که بر قیمت خانه در اصفهان تأثیر دارند دو دسته هستند. برخی از این عوامل باعث افزایش قیمت خرید خانه اصفهان می‌شوند و برخی دیگر ، باعث کاهش قیمت خانه می‌شوند با بررسی هر یک از این عوامل به‌صورت جداگانه به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید برای پیدا کردن خانه فروشی در اصفهان با قیمت مناسب اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

برخی از عوامل کلی هستند که هنگام قیمت‌گذاری ملک اصفهان یا سایر شهرهای دیگر تأثیر مثبتی روی قیمت نهایی دارند .این عوامل عبارت‌اند از:

  • محل قرارگیری ملک

  • زیربنا

  • امکانات ملک و متراژ

این عوامل جز عوامل فیزیکی هستند که می‌توان آن‌ها را بررسی کرد. به‌عنوان‌مثال خانه‌هایی که در خیابان‌های درختکاری شده قرار دارند و محل قرارگیری آن‌ها در محله‌های لوکس و گران‌قیمت است، طبیعتاً قیمت‌های بالاتری دارند. هرچه متراژ یک خانه هم بیشتر باشد مسلماً روی افزایش قیمت آن تاثیر دارد. دارا بودن امکانات و تجهیزات مدرن نیز روی افزایش قیمت ملک تاثیر مثبتی دارد.

 چه عواملی باعث کاهش قیمت ملک می شود؟

هنگام خرید خانه در اصفهان بعضی از عوامل سبب کاهش قیمت آن می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به سال ساخت آپارتمان اشاره کرد.

هرچه سال ساخت آپارتمان افزایش پیدا کند قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

عدم دسترسی به ایستگاه‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی، خانه‌های بدون آسانسور و چندطبقه، عدم بازسازی ساختمان، نبود پارکینگ، عرض کم راه‌پله و ناقص بودن امکانات و تجهیزات خانه می‌تواند روی کاهش قیمت آن تاثیر داشته باشد.

خرید خانه در اصفهان

همچنین قرارگیری ملک در حاشیه زاینده‌رود می‌تواند باعث افزایش قیمت آن شود. از نکات دیگری که باید هنگام محاسبه قیمت خانه به آن توجه شود مشکل بی‌آبی و فرونشست زمین در برخی از مناطق است که باعث شده بافته‌ای فرسوده و ساختمان‌های قدیمی دچار مشکل شوند و کاهش قیمت داشته باشند، اما به‌طورکلی عوامل تاثیرگذار بر قیمت خانه در شهر اصفهان شامل موارد زیر می‌شوند.

در بخش‌های پیش به‌طورکلی عواملی که باعث کاهش و افزایش قیمت ملک می‌شوند را بررسی کردیم، اما اگر بخواهیم به‌صورت ویژه به عوامل مؤثر بر قیمت خانه در اصفهان اشاره‌کنیم باید ابتدا بگوییم که قیمت خانه در شمال اصفهان نسبت به مناطق جنوبی ارزان‌تر است. چراکه محله‌های لاکچری و گران‌قیمت اصفهان در قسمت جنوب این شهر قرارگرفته‌اند.

موقعیت مکانی خانه

موقعیت مکانی اولین عاملی است که سبب افزایش یا کاهش قیمت خانه می شود. همان‌طور که اشاره کردیم قرار گرفتن در محله‌های گران‌قیمت می‌تواند به میزان زیادی روی قیمت ملک و زمین تأثیر داشته باشد. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید در مناطق شمالی شهر اصفهان با متری ۲۴ میلیون تومان یک آپارتمان تازه‌ساخت خریداری کنید، اما اگر قصد خرید آپارتمان تازه‌ساز در خیابان مرداویج را داشته باشید باید بالای ۹۰ میلیون تومان برای هر مترمربع پرداخت کنید.

سال ساخت و متراژ

متراژ و سال ساخت خانه به‌صورت چشمگیری روی قیمت آن تاثیر دارد. هرچه متراژ خانه افزایش پیدا کند و در محله‌های مناسبی باشد قیمت آن افزایش‌یافته و هرچه سال ساخت خانه افزایش پیدا کند، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

نگهداری و تعمیرات

نگهداری درست خانه و انجام تعمیرات به‌موقع باعث می‌شود تا حتی خانه‌های قدیمی‌ساز هم قیمت‌های مناسبی داشته باشند، اما برخی از خانه‌های نوساز هستند که به دلیل عدم نگهداری و تعمیرات فرسوده شده‌اند و قیمت آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

امکانات و تجهیزات

امکانات رفاهی اطراف خانه مانند نزدیکی به مدرسه، درمانگاه، فروشگاه و سیستم حمل‌ونقل عمومی جزء مواردی است که روی قیمت آن تاثیر دارد. همچنین تجهیزات و امکانات داخلی خانه مانند سیستم‌های گرمایشی سرمایشی مدرن، استفاده از مصالح با کیفیت برای ساخت ساختمان، دارا بودن آسانسور، پارکینگ، مجزا بودن کنتور آب و برق و سایر امکانات دیگر جز عواملی هستند که روی قیمت خانه در اصفهان تأثیر دارند.

کلام پایانی

با تحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر قیمت خانه در اصفهان می‌توانید قبل از خرید یا فروش ملک در اصفهان اطلاعات کافی داشته باشید. به همین خاطر در این مقاله با بررسی عوامل مهمی که روی افزایش و کاهش قیمت خانه در شهر اصفهان تأثیر دارند مطالبی را ارائه نمودیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.